Kommuniké från extra bolagsstämma i Com Hem Holding AB (publ) den 13 juni 2017

Com Hem Holding AB (publ) har idag haft extra bolagsstämma i Stockholm.

Stämman beslutade att antalet styrelseledamöter som ska utses av stämman ska vara fem, utan suppleanter. Vidare valdes Thomas Ekman till ny styrelseledamot samtidigt som Joachim Ogland och Nikos Stathopoulos lämnade styrelsen på egen begäran. Styrelseledamöterna Andrew Barron, Monica Caneman, Eva Lindqvist och Anders Nilsson kvarstår som styrelseledamöter, med Andrew Barron som ordförande. Stämman beslutade vidare att arvodet åt styrelsen förblir i enlighet med vad som beslutades vid årsstämman 2017.

Investerare
Petra von Rohr, IR & Kommunikationsdirektör
Investor.relations@comhem.com

Om Com Hem koncernen
Com Hem levererar bredband, tv, play och telefonitjänster till svenska hushåll och företag. Vårt kraftfulla och framtidssäkra nät med hastigheter upp till 1 Gbit/s når hälften av Sveriges hushåll, vilket gör Com Hem-koncernen till en viktig motor i det digitala Sverige. Vi erbjuder våra 1,5 miljoner kunder det största utbudet av digitala tv-kanaler och playtjänster via digitalbox eller på surfplattor och mobiltelefoner. Bolaget grundades 1983 och har cirka 1 100 anställda. Huvudkontoret ligger i Stockholm och verksamheten bedrivs genom de fyra dotterbolagen Com Hem AB, Boxer Access AB, Phonera Företag AB och iTUX Communication AB. Under 2016 omsatte koncernen 5 665 MSEK. Com Hem-aktien är sedan 2014 noterad på Nasdaq Stockholm. www.comhemgroup.se.