Näthat mer engagerande än schlager

Tittarpuls, rapporten som visar hur svenskarna pratar om tv-program i sociala medier, toppas än en gång av Uppdrag granskning. Förra veckans reportage om näthat skapade överlägset mest omnämningar. Med sina drygt 4 700 omnämningar hamnar Uppdrag granskning framför både Melodifestivalen (3 755) och vänskapsmatchen i fotboll mellan Sverige och Argentina (4 210).

Tittarpuls är en mätning över hur svensk tv engagerar tittare i sociala medier. Mätningarna görs i samband med varje programs sändningstid och baseras på omnämningar av programmets titel och/eller #tagg på sociala plattformar, t.ex. Twitter, Facebook, Instagram och forum. Engagemanget redovisas i antal omnämningar per titel samt antal omnämningar per 10 000 tittare. Resultatet i Tittarpuls redovisas veckovis. Program som har fler än en sändsningstid i veckan redovisas med det avsnitt som skapade flest omnämningar i sociala medier.

Hela rapporten för vecka 6 finns här och är även bifogad till denna pressrelease.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Ola Eriksson, presschef, tel: 0702 202 350, e-post:

Om Com Hem Com Hem är en av Sveriges ledande leverantörer av tv, bredband och telefoni. Cirka 40 procent, 1,75 miljoner, av Sveriges hushåll är anslutna till Com Hems nät och har tillgång till marknadens bredaste tv-utbud. Com Hem erbjuder prisvärda, högkvalitativa och kompletta tjänster för tv, bredband och fast telefoni. Företaget grundades 1983, ägs av BC Partners och  har cirka 950 anställda och huvudkontor i Stockholm. För mer information: www.comhem.se

Om Com Hem Com Hem-koncernen levererar bredband, tv, play och telefonitjänster till svenska hushåll och företag under sina två varumärken Com Hem och Boxer. I koncernen ingår även kommunikationsoperatören iTUX Communication AB som tillhandahåller öppna fibernät till tjänsteleverantörer. Vi erbjuder våra 1,45 miljoner kunder ett stort utbud av digitala tv-kanaler och playtjänster via digitalboxar, surfplattor och mobiltelefoner. Vårt kraftfulla och framtidssäkra nät med hastigheter upp till 1,2 Gbit/s når över 60% av Sveriges hushåll, vilket gör oss till en viktig motor i det digitala Sverige. Com Hem grundades 1983 och är sedan den 5 november 2018 en del av Tele2-koncernen. www.comhemgroup.se