Phonera nu en del av Com Hem

I december offentliggjordes att Com Hem förvärvar Phonera Företag AB inklusive dess dotterbolag (affärsområde ”Phonera Telefoni”). Nu har förvärvet gått igenom i alla instanser och avtalet signerades i Malmö på eftermiddagen den 31 mars i närvaro av bland andra Com Hems försäljningsdirektör Stefan Trampus och Phoneras vd Robert Öjfelth.

I mitten av 2013 annonserade Com Hem att man aktivt går in på företagsmarknaden. Genom uppköpet av Phonera Företag stärker Com Hem sin tjänsteportfölj gentemot företagsmarknaden. Phonera kommer fortsätta under befintligt varumärke med ett släktskap med Com Hem som tillägg.

- Det här är en stor milstolpe för Com Hem och vår företagssatsning. Genom Phonera kan vi nu erbjuda en komplett och konkurrenskraftig portfölj inom bland annat mobilitet och IP-telefoni, nödvändiga tjänster om man vill vända sig till lite större företag. Com Hem och andra sidan kan bidra till Phoneras affär med vår större organisation och starka infrastruktur, säger Stefan Trampus som är försäljningschef på Com Hem.

89 Phonera-medarbetare blir nu en del av Com Hem-familjen, men organisationen fortsätter oförändrat och under ledning av vd Robert Öjfelth.

- För Phonera som bolag så innebär förvärvet stora möjligheter att utveckla vår affär. Vi får en ägare med ett eget nät och en stark portfölj av höghastighetsbredband som kommer stärka vårt erbjudande till våra kunder. Jag ser mycket fram emot att fortsätta driva framtidens Phonera i Com Hems regi, säger Robert Öjfelth.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Com Hems presstjänst, tel: 08 – 553 634 40, e-post: press@comhem.com

Com Hem är en av Sveriges ledande leverantörer av tv, bredband och telefoni. Cirka 40  procent, närmare 1,82 miljoner, av Sveriges hushåll är anslutna till Com Hems nät och har tillgång till marknadens bredaste tv-utbud. Com Hem erbjuder prisvärda, högkvalitativa och kompletta tjänster för tv, bredband och fast telefoni till privatpersoner och företag. Sedan oktober 2013 levererar Com Hem tv-tjänsten TiVo som enda aktör på svenska marknaden inklusive appen TiVoToGo™ som gör att Com Hems kunder kan titta på tv var de vill genom sin läsplatta och telefon. Com Hem grundades 1983, har cirka 950 anställda, huvudkontor i Stockholm och kontrolleras av BC Partners. För mer information, gå till www.comhem.se.