Phonera ny tjänsteleverantör i GothNet

Phonera har via Com Hem tecknat ramavtal med Göteborg Stadsnät vilket innebär att Phonera kommer erbjuda företag anslutna till Göteborg Stadsnät möjlighet att ansluta sig till Phoneras bredbandstjänster, så kallade fiber-accesser.

Genom det nyetablerade samarbetet med Göteborgs Stadsnät (GothNet) får Phonera en stark närvaro och ännu bättre täckning i Göteborg gällande leverans av fiberaccesser till företag och organisationer.

”Jag tycker det är roligt och utvecklande att Phonera valt att ingå ett samarbete med GothNet som leverantör av fiberaccesser. Vi ser positivt på vårt framtida samarbete och Phoneras erbjudande stämmer väl in i GothNets riktning och ambition att växa på företagsmarknaden inom vårt nätområde”, säger Rickard Bern, t f Marknadschef på GothNet.

”Med hjälp av Com Hem har vi nu tillgång till ett av Sveriges bästa stadsnät i en kommun som prioriterar företagandet. Jag är övertygad om att vi kommer få flera nya nöjda kunder där vi kommer hjälpa Göteborgs företag med deras kommunikationslösningar”, säger Lars Bondebjer, Produkt- och Marknadschef på Phonera.

Göteborg är en prioriterad marknad för Phoneras expansion och nu finns det ännu bättre möjligheter till att skapa en stark tillväxt i regionen via GothNet. Phonera kommer ha ett mycket attraktivt erbjudande med högkvalitativ fiber till Göteborgs företagare. Förutom bredbandstjänster erbjuder Phonera även telefoni och växellösningar. I maj 2014 tecknade Phonera ett liknande avtal med Malmö Stadsnät.

Lars Bondebjer, Produkt- och Marknadschef Phonera

E-post: lars.bondebjer@phonera.se

www.phonera.se

Fredrik Hallstan, Presschef Com Hem