Phonera tecknar avtal för växellösningar med Möller Bil AB och Sectra

Phonera, dotterbolag till Com Hem, har tecknat avtal med Möller Bil Sverige AB och Sectra AB, som inom kort kommer börja använda Phoneras flexibla och storskaliga växellösningar för säkrare kommunikation.

Möller Bil Sverige AB, med huvudsaklig verksamhet i Mälardalen, har beställt en större växellösning till ett värde av 1,7 miljoner kronor med 450 anknytningar, varav 130 mobila anknytningar, genom Phoneras återförsäljare Attendit. Möller Bil kommer att använda sig av en växelplattform från Mitel tillsammans med Phoneras trafik- och abonnemangstjänster.

Sectra AB, med svensk bas i Linköping, har beställt en växellösning till ett värde av 3 miljoner kronor för sin svenska organisation, bestående av 300 anknytningar, varav hela 250 mobila anknytningar, via Phoneras återförsäljare Teleekonomi i Sverige AB. Sectra kommer att nyttja en växelplattform från Solus samt använda sig av Phonera-abonnemang i både det fasta och mobila nätet.

-          Phonera lyckas allt oftare vinna den här typen av större affärer. Det visar på en kompetensmognad bland köparna på marknaden och att vi har väldigt konkurrenskraftiga erbjudanden och tjänster. Att vi nu även är en del av Com Hem innebär också att vi har ett större utbud av produkter och tjänster, säger Martin Rimsberg, Partner Sales Manager Phonera.

Lars Bondebjer, Produkt- och Marknadschef Phonera

E-post: lars.bondebjer@phonera.se

www.phonera.se

Fredrik Hallstan, Presschef Com Hem