Play-tjänsten ABC Studios på gång in i TiVo och TiVoToGo

Report this content

Från och med nästa vecka kan Com Hems TiVo®-kunder titta på mängder av amerikanska serier när de vill genom play-tjänsten ABC Studios.

Com Hem bygger ut sitt TiVo-erbjudande med ännu mer innehåll och välkomnar play-tjänsten ABC Studios. Genom ABC Studios kommer Com Hems kunder kunna titta på hela säsonger av amerikanska seriefavoriter både genom TiVo-boxen och appen TiVoToGo™. Vid lansering finns hela säsonger av serier som Criminal Minds, Castle, Perception och Scandal i tjänsten. Med tiden kommer fler titlar läggas till som bland andra Cougar Town och Scrubs.

- Vår vision med TiVo är att kunna erbjuda allt det innehåll våra kunder vill ha, i en och samma tjänst, tillgängligt genom sin TV, telefon, surfplatta eller dator. Genom ABC Studios lägger vi till ett antal populära serier som man nu kan se hela säsonger av, både genom TiVo-boxen och appen TiVoToGo, säger Simon Gate, Innehållschef på Com Hem.

ABC Studios kommer att ingå i paketet TiVo Max samt kunna köpas till alla TiVo-paket för 79:-/månad utan bindningstid och 49:-/månad med 6 månaders bindningstid. Tjänsten kommer  att lanseras i mitten av maj.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Jessica Sjöberg, Informationsdirektör, tel: 0734 390898, e-post:

Com Hem är en av Sveriges ledande leverantörer av tv, bredband och telefoni. Cirka 40  procent, närmare 1,83 miljoner, av Sveriges hushåll är anslutna till Com Hems nät och har tillgång till marknadens bredaste tv-utbud. Com Hem erbjuder prisvärda, högkvalitativa och kompletta tjänster för tv, bredband och fast telefoni till privatpersoner och företag. Sedan oktober 2013 levererar Com Hem tv-tjänsten TiVo som enda aktör på svenska marknaden inklusive appen TiVoToGo™ som gör att Com Hems kunder kan titta på tv var de vill genom sin läsplatta och telefon. Com Hem grundades 1983, har cirka 950 anställda, huvudkontor i Stockholm och kontrolleras av BC Partners. För mer information, gå till www.comhem.se.