Snabbare hastigheter från Com Hem: 200 Mbit/s bredband till 1,4 miljoner hushåll

Com Hem fortsätter göra höghastighetsbredband tillgängligt för många. Idag påbörjas lanseringen av Bredband 200 till 1,4 miljoner hushåll i Sverige. I den första fasen kommer över 400 000 hushåll ha tillgång till tjänsten.

2007 fattade Com Hem beslut om att bli ledande inom höghastighetsbredband i Sverige. I augusti 2008 lanserade Com Hem sin 50 Mbit/s-tjänst, och drygt ett år senare blev Com Hem den första bredbands-leverantören i Sverige att kunna erbjuda en hastighet på 100 Mbit/s i stor skala.

Idag tas nästa steg när ungefär 400 000 hushåll anslutna till Com Hems nät får tillgång till en bredbandshastighet på 200 Mbit/s.

”Vi ser hur efterfrågan på höghastighetsbredband ökar kraftigt och det har förstås att göra med ett förändrat Internetbeteende. Tyngre sidor och tjänster på Internet, ökad streaming, fler datorer och andra smarta enheter i hemmet är alla faktorer som bidrar till att man behöver högre kapacitet på sitt bredband”, säger Marie Johansson som är chef för produktledning för telefoni och bredband på Com Hem.

Antalet anslutna hushåll kommer att öka undan för undan i takt med att Com Hem uppgraderar nätet för att klara den ökade belastningen. Runt sommaren kommer majoriteten av Com Hems 1,4 miljoner bredbandshushåll kunna få tillgång till 200 Mbit/s.

Fakta om Bredband 200
Nedladdningshastighet: 100-200 Mbit/s
Uppladdningshastighet: 7-10 Mbit/s
Pris: 499 kr/månaden
Trådlöst modem: 1 kr
Bindningstid: 12 månader

På comhem.se går det att ta reda på vilka adresser som kan få den nya tjänsten.

För ytterligare information till journalister, vänligen kontakta:

Jessica Sjöberg, presschef, tel: 0734 39 08 98 E-post: press@comhem.com

Om Com Hem Com Hem är en av Sveriges ledande leverantörer av tv, bredband och telefoni. Cirka 40 procent, 1,76 miljoner, av Sveriges hushåll är anslutna till Com Hems nät och har tillgång till marknadens bredaste tv-utbud. Com Hem erbjuder prisvärda, högkvalitativa och kompletta tjänster för tv, bredband och fast telefoni. Företaget grundades 1983, har cirka 650 anställda och huvudkontor i Stockholm. Ägare är The Carlyle Group och Providence Equity Partners. För mer information: www.comhem.se