Tv Com Hem i samarbete med Expressen.se - Tv Krönikan börjar sändas i Expressen TV

Programmet Tv Krönikan blir en del av Expressens tv-satsning. Programmet som produceras för Tv Com Hem finns nu också på Expressen.se.

Tv Krönikan är ett av Tv Com Hems egna programformat och riktar sig till alla som gillar tv. Tillsammans med en panel riktiga tv-entusiaster som bland andra Ida Kjellin, David Lillemägi, Ronny Svensson, Gurgin Bakirciouglu och Bella Levy, tar programledare Paul Haukka upp de allra senaste tv-nyheterna för diskussion. Nu finns också programmet på Expressen.se och blir en del av sitens tv-satsning

– Tv Krönikan är perfekt för alla som gillar tv, och vem gör inte det? Det snackas nyheter och både bra och dåliga program diskuteras. Detta kommer att bli ett bra komplement till vår nya tv-blogg "Spoiler alert" som nyligen lanserades på Expressen.se, säger Expressen.se:s nöjeschef Bella Levy till den egna tidningen.

Omkring 1,3 miljoner anslutna Com Hem-hushåll får Tv Com Hem i sitt grundutbud. I kanalen sänds nyheter från TV4 News liksom Tv Com Hems två egna programformat, där Tv Krönikan är det ena. Det andra är det mer teknik- och kundorienterade Companiet.

– Tv-utbudet är enormt idag och det är ibland svårt att hitta guldkornen. Vi vill att Tv Krönikan ska vara en guide till spännande tv och vi hoppas att programmet ska inspirera tittarna att hitta ännu mer bra och intressant tv. Det är roligt att Expressen TV fått upp ögonen för Tv Krönikan som har blivit just det passionerade program om tv som vi ville när vi startade för drygt ett år sedan, säger Jessica Sjöberg, tf Informationsdirektör på Com Hem.

Tv Krönikan kan ses på Expressen.se där ett nytt avsnitt publiceras varje lördag. Programmen kan också ses genom Tv Com Hem, som kan tas emot av 1,3 miljoner Com Hem-hushåll. Från och med maj får Tv Krönikan ny sändningstid i Tv Com Hem och visas onsdagar 18.30.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Jessica Sjöberg, tf Informationsdirektör, tel: 0734 390898, e-post:

Om Com Hem Com Hem är en av Sveriges ledande leverantörer av tv, bredband och telefoni. Cirka 40 procent, 1,75 miljoner, av Sveriges hushåll är anslutna till Com Hems nät och har tillgång till marknadens bredaste tv-utbud. Com Hem erbjuder prisvärda, högkvalitativa och kompletta tjänster för tv, bredband och fast telefoni. Företaget grundades 1983, ägs av BC Partners och  har cirka 950 anställda och huvudkontor i Stockholm. För mer information: www.comhem.se