• CombiGene/

CombiGene: Nu stärker vi ledningsfunktionen med Karin Agerman som Chief Research & Development Officer

CombiGene går under 2018 in i en avgörande fas med fokus på utveckling av tillverkningsmetod för läkemedelskandidaten CG01 och fortsatt intensiv affärsutveckling. Detta kommer att kräva ett stort
mått av professionalism och kompetens, men också av energi och entusiasm

”Det är med stor glädje och värme jag hälsar Karin Agerman välkommen till positionen som Chief Research & Development Officer”, säger CombiGenes VD Jan Nilsson. ”Karin tillför Bolaget gedigen erfarenhet och kompetens på en mycket hög nivå. Karins personlighet innebär också att CombiGene blir ett ännu vitalare bolag.”

Karin Agerman har mer än femton års erfarenhet från den internationella läkemedelsindustrin samt start-up arenan i Sverige. Hon har bland annat arbetat på AstraZeneca, Merck och Uppsala BIO, och har verkat i en rad ledande befattningar. Områdena hon verkat inom omfattar preklinisk utveckling, marknadsföring och finansiering. Hennes kontaktnät är brett inom såväl industri och akademi som inom den politiska sfären.

”Jag är mycket glad över att ha kommit till CombiGene”, säger Karin Agerman. ”Genterapi är ett av de mest spännande och dynamiska utvecklingsområdena just nu och CombiGene ligger med sin unika epilepsiforskning i forskningens absoluta framkant,
vilket tilltalar mig väldigt mycket.

CombiGene har kontor på Medicon Village i Lund och bygger på forskningsresultat från Lunds Universitet och Köpenhamns universitet. Bolaget är publikt och är noterat på AktieTorget. www.combigene.com.