Netgain expanderar i södra Sverige. Öppnar nytt kontor i Lund

Allt fler företag och organisationer har fått upp ögonen för Netgains digitala, smarta lösningar som skapar effektiva processer. Som ett led i det öppnar Netgain nu ett nytt kontor i Lund.

Netgain finns redan i Stockholm, Karlstad och Norrköping där drygt 40 medarbetare hjälper företag att kapa onödiga manuella rutiner och göra dem så effektiva och lönsamma som möjligt.

– Vi ser en stor tillströmning av nya kunder samt att flera av våra befintliga kunder under senare tid väljer att utöka sitt engagemang med oss. Många av dem finns i södra Sverige. Vi tror på att vara nära våra kunder för att snabbt och effektivt kunna hjälpa dem på bästa sätt. Därför väljer vi nu att öppna ett nytt kontor i Lund, säger Åse Berneblad som är regionchef för Netgain Syd.

Netgain har på kort tid blivit ett av de mest expansiva företagen inom Service Automation. Många företag står i startgroparna då det gäller att omvandla interna, kostbara manuella rutiner till att göra dem digitala och mer effektiva. Kombinationen av Netgains kompetens och erfarenhet samt marknadens bästa digitala verktyg i form av ServiceNow och CA Technologies är ett vinnande koncept.

Region Skåne, Landstinget i Blekinge samt Lunds- och Halmstads kommun är några av Netgains kunder i södra Sverige.

– Men anledning av att vi nu finns på plats i Lund tror jag starkt på att ännu fler kunder i södra Sverige och i norra Europa hittar till oss. Vi är experter på Service Automation och kan översätta våra kunders verksamhetskrav till effektiva lösningar i olika plattformar. I kombination med närhet och tillgänglighet kan vi snabbt skapa förändring för våra kunder på deras hemmaplan, säger Mats Berthem, vd på Netgain.

Vill du veta mer om hur Netgain kan hjälpa din organisation att skapa förändring med hjälp av service automation eller är du kanske vår nya medarbetare på kontoret i Lund? Kontakta Åse Berneblad, regionchef Syd på telefon +46 72 529 65 77 eller e-post ase.berneblad@netgain.se

För generella frågor om Netgain kontakta vd Mats Berthem på e-post mats.berthem@netgain.se eller telefon 070-347 62 53.

Om Netgain
Netgain hjälper företag att på kort tid digitalisera sin verksamhet. Med våra experter inom Service Automation effektiviserar vi era manuella rutiner, beställningar och processer för snabbt resultat och ökad lönsamhet.
Läs mer på www.netgain.se