Vinst på Episerver Web Awards för Ninetech och Smålandsvillan.se

"Det känns jättekul att vinna detta pris. Vi vill göra det enklare för kunden att bygga sitt drömhus och vi vill ligga i framkant” sa Patrick Svanström, operativ chef på Smålandsvillan och marknaschef på Obos Sverige, när han klev upp på scenen och tog emot diplom och blommor.

Digital försäljningsplattform

Smålandsvillan.se är en webbplats som följer besökaren genom alla steg i besluts- och köpprocessen. Från tidigt informationssökande till att konfigurera ett hus, få en skarp prisuppgift och skicka in en offertförfrågan. Målet är att erbjuda kunden rätt stöd genom hela kundresan, skapa trygghet och ge en branschledande service.

Avväpnande och innovativt, enligt juryn

Smålandsvillan.se vann sin kategori med följande motivering från juryn, som bestod av ett antal digitala experter:

"Du dras effektivt in i kundresan och du är som kund med och skapar din egen upplevelse. Sajten uppmuntrar dig att lämna dina uppgifter på väl avvägda ställen. Tonen är avväpnande och hela webbplatsen talar till sin målgrupp. Sajten använder den digitala kanalen på ett för branschen innovativt sätt.”

”Hoppas ännu fler vill dra lärdom av vårt samarbete”

För Ninetech är detta pris en viktig signal mot marknaden och potentiella kunder som vill få fart på sin digitala transformation:

"Vi visar tillsammans med Smålandsvillan att en genomtänkt digital säljstrategi, kundcentrerad design och ett smart användande av rätt tekniska lösningar, bland annat Episerver CMS, ger tydliga resultat. Vi som jobbar kring smålandsvillan.se vet vilken stark affärsnytta som webbplatsen och dess ”bygg ditt hus online”-konfigurator har levererat. Detta pris på Epi Awards kanske kan få ännu fler företag att blicka mot Obos och Smålandsvillan och dra lärdom av deras arbete och vårt samarbete." säger Jonas Aronsson, marknadschef på Ninetech och kundansvarig gentemot Obos/Smålandsvillan.

Har du frågor om samarbetet mellan Obos och Ninetech, kontakta Jonas Aronsson:

• jonas.aronsson@ninetech.com
  • 0730-775611