Comedy Central belönar Sveriges roligaste skratt

Idag går Comedy Centrals jakt på landets roligaste skratt av stapeln där vem som helst som anser sig ha ett roligt eller originellt garv har chansen att kamma hem ett presentkort på 5.000 SEK. Tävlingen äger rum på Facebook där allmänheten är jury.

Att ha ett uppseendeväckande skratt kan för många vara både pinsamt och besvärligt, och de som är medvetna om att folk reagerar på deras skratt kanske drar sig för att skratta fullt ut. Detta är någonting som TV-kanalen Comedy Central vill råda bot på, och uppmanar därför alla som har möjlighet att dokumentera sitt skratt och dela med sig av det på TV-kanalens fansida på Facebook. Det bästa skrattet belönas med ett presentkort om 5.000 SEK från Presentkorttorget.se:

- Med den här tävlingen hoppas vi på att kunna vaska fram en rad roliga skratt från landets alla hörn. Vi hoppas också på att tävlingen ska få fler människor att faktiskt våga skratta fullt ut, inte minst dem som kanske själva tycker att de har ett annorlunda skratt, säger Peter von Satzger, kanalchef på Comedy Central.

Comedy Central kommer idag att vara på plats bland valborgsfirande Uppsalastudenter där komikern och Uppsalasonen David Druid tillsammans med ett kamerateam ska få så många som möjligt att skratta och delta i tävlingen.

Så deltar man i tävlingen:

1. Spela in en video på max 10 sekunder där skrattförsöket genomförs
  2. Ladda upp videon på Comedy Centrals fanpage på Facebook, www.facebook.com/comedycentralsweden
  3. Gör vad som krävs för att få så många ”Likes” som möjligt

Tävlingen avslutas måndag den 23 maj kl. 12.00 där det skratt som fått flest ”Likes” vinner. Vinnaren kontaktas via Facebook.

Tävlingsvillkor
• Tävlingen avslutas den 23 maj kl. 12.00. Vinner gör den person som fått flest ”Likes” på sitt klipp.
• När du laddar upp ditt klipp på Facebook garanterar du att du har full rätt att publicera materialet.
• När du laddar upp ditt klipp på Facebook ger du MTV Networks fulla rättigheter att använda materialet, t.ex. genom att publicera klippet på MTV Networks hemsidor och Facebook-sidor.
• Om du är under 16 år måste föräldrasamtycke fyllas i och skickas till oss. Se länk: http://labs.mtve.com/comedycentral/Foraldrasamtycke-ComedyCentral.pdf
• Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
Centrals generella tävlingsvillkor, som också gäller för denna tävling, finner du på: www.comedycentral.tv/info/taevlingar

För mer information, vänligen kontakta:
Erik Lindham, PR-ansvarig för Comedy Central
E-post:
erik.lindham@mtvne.com

Comedy Central är världens första och största TV-kanal som bara visar komedi och humor. Kanalen började sändas 1989 i USA och har med tittarsuccéer som The Colbert Report, South Park och The Daily Show erövrat världen och når i dag över 95 miljoner hushåll. Comedy Central - som ägs av MTV Networks - lanserades i Sverige den 1 januari och sänder mellan 19.00 och 03.00. För senaste nytt, bilder och annat skoj, gå in på  svenska hemsida www.comedycentral.tv eller fansidan på Facebook.