Hyllade Corporate till svenska Comedy Central – mörk satir om livet på kontoret

Corporate är den hyllade serien från USA som har tagit humorvärlden med storm. Serien skildrar livet på ett företag – med minst sagt tuff företagskultur. I centrum står de blivande mellancheferna Matt och Jake som dagligen måste handskas med sin tyranniska VD. I första avsnittet får de order om att sparka en anställd som tweetat olämpligt.

Som bekant kan kontorslivet vara tufft – men kanske inte så tufft som det är för Matt och Jake på det själlösa multinationella företaget Hampton Deville. Matt och Jake spelas av seriens skapare Matt Ingebretson och Jake Weisman, som tränas till att bli chefer samtidigt som de dagligen utmanar sin moraliska kompass och undvika att kvävas av företagskulturen.

De omges dagligen av personer vars enda mål är att klättra uppåt på karriärstegen och följer företagets orimliga regler och strukturer som zombies. Målet för de anställda på  Hampton DeVilles är att bli lika framgångsrika som den sociopatiska VDn Christian, som spelas av Lance Reddick från The Wire och Fringe. Jake och Matts enda räddning är HR-chefen Grace (Aparna Nancherla), som får ta hand om dem och deras krav.

I det första avsnittet hotar en okänslig tweet Hampton DeVilles verksamhet, och det är upp till Jake och Matt att avskeda den anställda som har publicerat den.

Corporate har skapats av Pat Bishop, Matt Ingebretson och Jake Weisman. Serien har premiär på Comedy Central på söndag, den 21 januari, kl. 22.00.

För mer information och högupplösta bilder, vänligen kontakta:
Karolina Moberg, nordisk PR ansvarig
0046 73 83 73 424
Karolina.moberg@vimn.com

Om Comedy Central
Comedy Central är kanalen med de bästa komediserierna, ståupparna och animerade serierna i svensk tv med sändningar dygnet runt. Som världens enda komedi-nätverk erbjuder Comedy Central provokativa originalserier som South Park, The Daily Show, The Comedy Central Roast tillsammans med världens bästa stand up, sketch-program, dramedy och mycket mer. Comedy Central kan ses av hälften av Sveriges befolkning och finns tillgängligt hos Boxer, Canal Digital, Com Hem, Telia, Tele2 och Viasat. www.comedycentral.se