• Ngage Group/

Community Entertainment (publ) utökar satsningen på e-sport: Red Reserve kontrakterar två nya världsspelare till sitt Hearthstone-lag

E-sportbolaget Red Reserve AB, som ägs av Aktietorget-noterade Community Entertainment (publ), har utökat sitt professionella Hearthstone-lag med två nya spelare: svensken Elias "Bozzzton" Sibelius från Falkenberg och Julien "Cydonia" Perrault från Kanada. Tidigare i mars kontrakterade man Louis "Mitsuhide" Bremers från Nederländerna. Därmed har Red Reserve tre spelare i absoluta världstoppen i sitt Hearthstone-lag inför säsongen 2018.

Red Reserves Hearthstone-lag gör sin första stora tävling ihop på HCT Tour Stop Oslo, som avgörs i helgen 24–25 mars. Hearthstone har cirka 70 miljoner utövare i världen och återfinns alltid bland de fem översta spelen på listan över tittare som följer e-sport på e-sportkanalen Twitch.tv.

Blizzard, som är spelutvecklare för Hearthstone, har ändrat regelsystemet inför 2018 års säsong. Från och med den 1 april 2018 kommer man även att tävla i lag som då skall bestå av tre spelare. Detta är ett väsentligt steg i Red Reserves ambition att bli ett av världens ledande varumärken inom e-sport.

– Vårt starka Hearthstone-lag kommer snabbt att etablera sig i världstoppen och resultera i en stor exponering för Red Reserve och våra samarbetspartners”, säger Patrik Andersson, vd för Red Reserve, som redan har klart med en större sponsor som täcker kostnaderna för det nya Hearthstone-laget.

Red Reserve AB förvärvades nyligen av Community Entertainment Svenska AB, som är noterat på Aktietorget, och är därmed det första börsnoterade e-sportbolaget i Skandinavien.
– Red Reserve flyttar i rask takt fram sina positioner i ytterligare en esport-gren med miljontals utövare och stor internationell räckvidd. Detta kommer att stärka Red Reserve som varumärke och CEAB som noterat bolag, säger Olav Törnblom, vd för CEAB.

För ytterligare information och bilder för fri publicering, kontakta:
Patrik Andersson, CEO Red Reserve, tfn 0769-47 73 66, E-post:patrik@redreserve.org
Olav Törnblom, vd Community Entertainment, tfn 0702–190 406, e-post: olav@comentab.se
www.redreserve.org

Community Entertainment´s business concept today focuses on further developing and commercializing our service-producing questionnaire software, primarily for online quizzes in our wholly owned subsidiary Million Mind Sweden Technology AB. We have products and services that are aimed at entertainment, enlightenment / marketing and education sectors.
Red Reserve is, thanks to the acquisition and merger with Community Entertainment, Scandinavia's (and probably in Europe) first listed e-sports company. Red Reserve today has successful teams in Counter Strike and Call of Duty (ranked top five in the world).

Taggar: