• Ngage Group/

Community Entertainment AB (publ): Red Reserves Call of Duty-lag slutade på 5-6 plats i Columbus – 5-6-platsen värd 270 000 kronor

Red Reserves Call of Duty-lag slutade på 5-6 plats i Pro Leauge Playoffs, som avgörs i MLG Arena i Columbus, Ohio, USA i helgen.
Av den totala prispotten på 4,2 miljoner kronor gav 5-6-platsen 275 000 till svenska Red Reserve.

Red Reserve var den enda europeiska representanten av de åtta lagen som kvalificerat sig till Pro Leauge Playoffs i Columbus.

– Vi slog topprankade Rise Nation, som är ett av världens absoluta topplag, och såg grymt bra ut. Tyvärr presterade vi inte mot TK i matchen som skulle ta oss till topp fyra och fortsatt spel på söndagen, säger Patrik Andersson, CEO på Red Reserve AB, som tidigare i vår förvärvades av Community Entertainment (publ) som är noterat på Aktietorget.

Tidigare våras hade Red Reserves COD-lag internationella framgångar när man blev tvåa i en majorstävling i Atalanta. Andraplatsen då gav cirka 400 000 kronor i prispengar.

– Nu har vi vid två tillfällen på kort tid visat att vi tillhör de bästa i världen, vilket är mycket positivt för bolaget Red Reserve. Samtidigt känns det tungt just nu. Vi hade förhoppningar om att fightas om de främsta platserna, säger Patrik Andersson.

Nästa stortävling för Red Reserves COD-lag blir CWL Seattle, som avgörs 20-22 april. Prispotten där är på cirka 1,7 miljoner kronor.

På länken nedan kan man live-följa slutspelet i USA:

Inspelade prispengar hamnar omsättningsmässigt i Red Reserve AB:s resultaträkning. Enligt kontrakt mellan spelarna och Red Reserve har spelarna rätt till bonus och del inspelade prispengar.

För ytterligare information kontakta:
Patrik Andersson, CEO Red Reserve, tfn +46 769-47 73 66, e-post: patrik@redreserve.org
Olav Törnblom, vd Community Entertainment, tfn +46702–190 406, e-post: olav@comentab.se
www.redreserve.org

Community Entertainment´sbusiness concept today focuses on further developing and commercializing our service-producing questionnaire software, primarily for online quizzes in our wholly owned subsidiary Million Mind Sweden Technology AB. We have products and services that are aimed at entertainment, enlightenment / marketing and education sectors.

Red Reserveis, thanks to the acquisition and merger with Community Entertainment, Scandinavia's (and probably in Europe) first listed e-sports company. Red Reserve today has successful teams in Counter Strike (ranked top 35 in the world), Call of Duty (ranked top five in the world) and one the best Hearthstone teams in the world.

Taggar: