• Ngage Group/

Community Entertainment AB (publ): Svenska Red Reserve enda europeiska COD-lag klart för Pro Leauge Playoffs – spelar om 4,2 mkr i prispengar i USA

Report this content

Svenska Red Reserves Call of Duty-lag har som enda europeiska lag tagit sig till Pro Leauge Playoffs, som avgörs i Columbus, Ohio, USA.  Vid helgens tävlingar är Red Reserves COD-lag ett av åtta lag som kämpar om prispotten på drygt 4,2 miljoner kronor. Av det spelar vinnande laget hem nästan 1,8 miljoner kronor.

Red Reserve AB förvärvades tidigare i vår av Community Entertainment (publ), som är noterat på Aktietorget. Därmed blev Red Reserve Skandinaviens första noterade (och antagligen Europas första) e-sportbolag.

– Bara att ta sig till slutspelet, som ett av åtta lag i världen och som enda europiska lag, är enormt starkt. Nu ska vi inte nöja oss med det utan utmana världens bästa COD-lag fullt ut, säger Patrik Andersson, CEO för Red Red Reserv.

Red Reserves COD-lag hade nyligen internationella framgångar när man blev tvåa i en majorstävling i Atalanta. Andraplatsen gav cirka 400 000 kronor i prispengar.

– Red Reserve ska bli ett av e-sportvärldens absolut starkaste varumärke. Vårt COD-lags framgångar hittills är bara början, säger Patrik Andersson.

Red Reserv har även ett ungt svenskt Counter Strike-lag, rankat top-40 i världen. Nyligen kontrakterade man också ett av världens bästa Fortnite- och Hearthstone-lag.

Tävlingarna avgörs nu i helgen, 6-8 april i MLG Arena i Columbus, Ohio.

På länken nedan kan du live-följa svenska Red Reserve i slutspelet i USA:

För ytterligare information kontakta:
Patrik Andersson, CEO Red Reserve, tfn +46 769-47 73 66, e-post: patrik@redreserve.org
Olav Törnblom, vd Community Entertainment, tfn +46702–190 406, e-post: olav@comentab.se

www.comentab.se

www.redreserve.org

För ytterligare information kontakta:

Community Entertainment´sbusiness concept today focuses on further developing and commercializing our service-producing questionnaire software, primarily for online quizzes in our wholly owned subsidiary Million Mind Sweden Technology AB. We have products and services that are aimed at entertainment, enlightenment / marketing and education sectors.

Red Reserveis, thanks to the acquisition and merger with Community Entertainment, Scandinavia's (and probably in Europe) first listed e-sports company. Red Reserve today has successful teams in Counter Strike (ranked top 35 in the world), Call of Duty (ranked top five in the world) and one the best Hearthstone teams in the world.

Taggar:

Citat