• Ngage Group/

Dubbla segrar för Red Reserve COD-lag i Pro League Playoffs – spelar om 6,1 mkr i prispengar i USA

Svenska Red Reserves Call of Duty-lag, som ägs av Aktietorget-noterade Community Entertainment (publ), är obesegrat och vann i natt sin andra gruppspelsmatch i Pro League Playoffs, som avgörs i Columbus, Ohio, USA.
Vid veckans playoffs (15-20 maj) är Red Reserves COD-lag ett av 16 lag som kämpar om den totala prispotten på cirka 6,1 miljoner kronor. Förstaplatsen ger cirka 1,8 miljoner kronor.

Red Reserve AB, som förvärvades tidigare i vår av Community Entertainment, har fått en kanonstart i gruppspelet av Pro League Playoffs i USA. Två segrar de två första dagarna innebär att Red Reserve ligger tvåa i den åtta lag starka gruppen, där de fyra bästa lagen går till direktslutspel och de andra fyra får kämpa sig upp via direktutslagning.
– En perfekt start för oss. I natt slog vi amerikanska Team Kaliber med 3-2, vilket visar att vi är ett av världens absolut bästa COD-lag, säger Red Reserves CEO Patrik Andersson.

I början av maj värvade Red Reserve Matthew ”SKRAPZ” Marshall, vilket redan verkar funka perfekt.
– Med ”Skrapz” fick laget det där lilla extra som vi behövde. Han är en klasspelare som tillsammans med de andra killarna har ambitionen att bli det bästa COD-laget i världen. Vårt ”nya” COD-lag har på kort tid tränat ihop sig. Det här kan bli hur bra som helst, säger Patrik Andersson.

Red Reserves COD-lag består av: Joe ”JOEE” Pinnington, Rhys ”RATED” Price, Matthew ”SKRAPZ” Marshall och Trei ”ZER0”Morris.

Årets stora händelse för Red Reserves Call of Duty-lag är World League Championship, som avgörs för sjätte gången, 15-19 augusti i MLG Arena i Columbus, Ohio. Här koras världsmästarna och den totala prispotten är på
1 500 000 USD (motsvarande drygt 13,2 miljoner kronor).

Nattens fortsatta gruppspel går att följa live på: www.twitch.tv/callofduty

För ytterligare information, kontakta:
Patrik Andersson

CEO Red Reserve
patrik@redreserve.org

Olav Törnblom
VD Community Entertainment Svenska AB (publ)
olav@comentab.se

www.redreserve.org

Community Entertainment har utvecklat en IT-plattform och en metod där företag kan skapa egna quizer i kommunikations- eller utbildningssyfte. Plattformen bygger på gamification, något som de senaste åren har visat sig vara en viktig faktor för att skapa engagemang online. I och med förvärvet av Red Reserve är bolaget numera även en stor aktör i e-sportbranschen.

Red Reserve
är, genom sammanslagningen med Community Entertainment, Skandinaviens första noterade e-sportföretag. Red Reserve har idag lag i den absoluta världstoppen i Call of Duty och Hearthstone samt ett lag i stark utveckling i Fortnite.

Citat

En perfekt start för oss. I natt slog vi amerikanska Team Kaliber med 3-2, vilket visar att vi är ett av världens absolut bästa COD-lag.
Patrik Andersson, CEO Red Reserve