Red Reserve-spelaren Elias “Bozzzton” Sibelius uttagen till svenska landslaget i Hearthstone

Report this content

Hearthstone-spelaren Elias ”Bozzton” Eliassson, från Falkenberg, har blivit utnämnd till lagkapten i det svenska landslaget. Med start 16 juli kommer Elias representera Sverige i Hearthstone Global Games. ”Bozzton” är också en del i det nystartade Hearthstone-lag som kontrakterades tidigare i år av e-sportbolaget Red Reserve AB, som ägs av Spotlightnoterade Community Entertainment (publ).

– Att Elias blir uttagen i landslaget och dessutom som ankare och lagkapten är såklart jätteroligt. Trots att han inte är den mest rutinerade spelaren i laget kniper han ankar-platsen tack vare sina fina resultat denna säsong, säger Patrik Andersson, CEO för Red Reserve.

Elias ”Bozzzton” Sibelius kontrakterades tidigare i år till Red Reserves professionella Hearthstone-lag tillsammans med världsspelarna Julien ”Cydonia” Perrault, från Kanada, och Louis ”Mitsuhide” Bremers, från Nederländerna.

– Det är självklart positivt för Red Reserve att våra spelare får chansen att representera sina respektive hemländer. Även Louis ”Mitsuhide” Bremers har god chans att ta en landslagsplats, i det holländska laget, säger Patrik.

Det svenska landslaget med ”Bozzzton” i spetsen består av tre spelare och ska representera Sverige i Hearthstone Global Games där 47 andra lag från länder över hela världen deltar. Turneringen startar den 16 juli och utslagning sker tills 16 lag återstår. Slutspelet med 16 lag avgörs den 2-3 november under Blizzcon, i Anaheim i Kalifornien.

För ytterligare information, kontakta:

Patrik Andersson
CEO Red Reserve
patrik@redreserve.org

Olav Törnblom
VD Community Entertainment Svenska AB (publ)
olav@comentab.se

www.comentab.se
www.redreserve.org

Community Entertainment har utvecklat en IT-plattform och en metod där företag kan skapa egna quizer i kommunikations- eller utbildningssyfte. Plattformen bygger på gamification, något som de senaste åren har visat sig vara en viktig faktor för att skapa engagemang online. I och med förvärvet av Red Reserve är bolaget numera även en stor aktör i e-sportbranschen.

Red Reserve
är, genom sammanslagningen med Community Entertainment, Skandinaviens första noterade e-sportföretag. Red Reserve har idag lag i den absoluta världstoppen i Call of Duty och Hearthstone samt ett lag i stark utveckling i Fortnite.