Compare-IT fått order från VästkustStugan på smart hem lösning till 50st radhus

Compare-IT har fått en order på smart hem lösning och tillhörande tjänster till ett radhusprojekt, som uppförs av VästkustStugan AB. Compare-IT:s smarta hem lösning ingår som standard i alla radhus som levereras.

Projektet BRF Långströmsparken uppförs i Göteborg (Hisingen) och innefattar nybyggnation av totalt 50st 2-plans radhuslägenheter. Projektet byggs i en etapp under perioden juni 2019-juni 2020. Compare-IT uppskattar det totala ordervärdet till ca 600 tkr.

Compare-IT kommunicerade i november 2017 att avtal upprättats mellan Compare-IT och VästkustStugan AB/Borohus AB. Avtalet innebär att Compare-IT:s lösning ingår som standard i alla styckehus samt som tillval i grupphus, t ex radhus.

Compare-IT levererar till denna gruppbebyggelse en konfiguration från produktserien Home Line inklusive rök- och branddetektorer och vattenavstängningsfunktion. Standardpaketet innefattar styrning för framförallt ökad trygghet och säkerhet samt belysningsstyrning för komfort och bekvämlighet. Projektet är Svanen-märkt.

Storleken på bostäderna är 126 kvm med 6 rum och kök. Elinstallationen görs av Midroc Electro AB i Kungsbacka.

VästkustStugan AB och Borohus AB är två av Sveriges äldsta varumärken och mest framgångsrika trähusföretag med kontor och produktion i Mjöbäck. Bolagen tillverkar villor, fritidshus och grupphus. Företagets affärsidé är att erbjuda flexibla boendelösningar med hög kvalité. Bolaget levererar ca 300 styckehus samt 300 grupphus per år.

Kerstin Lindqvist Toms                                                Jörgen Nilsson
VD, Compare-IT Nordic AB                                          Inköpschef, VästkustStugan AB
Telefon: 0733-190 630                                               Telefon: 0325-186 35, 0702-55 93 02
E-post: kerstin@compare-it.se                                    E-post: joni@vastkuststugan.se

Jeanette Andersson
Ordförande, Compare-IT Nordic AB
Telefon: 0733-181 982
E-post: jeanette@compare-it.se

Compare-IT är ett svenskt teknikbolag med lång erfarenhet inom byggnadsautomation och lösningar för smarta hem. Compare-IT:s har utvecklat förprogrammerade styrsystem för smarta hem och kommersiella fastigheter som kan levereras som smarta elcentraler. Just att de är paketerade sänker installationskostnaderna väsentligt relativt andra professionella alternativ, som kräver omfattande kunskaper hos installatören och tidskrävande programmering i samband med driftsättning. Compare-IT har gjort smarta hem lösningar tillgängliga för alla på ett helt nytt sätt än tidigare. Compare-IT kombinerar en robust fast installation med trådlös komplettering för flexibilitet med en användarvänlig molnplattform för framtidssäker integration av ny funktionalitet. För mer information se www.compare-it-se

Denna information är sådan information som Compare-IT Nordic AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom Kerstin Lindqvist Toms försorg, för offentliggörande den 27 april 2018.