Comviq arrangerar mötesplats för studenter

Comviq kommer under maj att erbjuda studenter, på några av landets största universitet, möjligheten att hyra en rejält upprustad, högteknologisk husvagn för 95 kronor per dag. För att uppmärksamma husvagnen har Comviq valt att samarbeta med underhållningskanalen Lajkat.

Under våren har Comviq tillsammans med Knut Kommunikation byggt en högteknologisk husvagn som studenter runt om i Sverige kan hyra för 95 kronor per dag. I husvagnen ingår mat och dryck för fyra personer, fri wifi, stor HDTV och mycket annat som gör vardagen lite bättre.

Syftet är att förgylla studenters vardag genom att erbjuda en plats där de kan plugga, surfa eller bara hänga med vänner. Comviqs husvagn kommer finnas tillgänglig på flera olika platser runt om i Sverige som exempelvis i Uppsala, Stockholm och Lund.

-För Comviq är studenterna en oerhört viktig målgrupp och därför vill vi genom husvagnsturnén göra deras vardag lite bättre. I all stress kring tentor, ekonomi, och framtid vill vi erbjuda en frizon där de kan plugga, surfa, eller bara spendera tid med sina kompisar, säger Åse Holmberg, marknads och kommunikationsdirektör på Tele2 Sverige.

För att uppmärksamma möjligheten att hyra husvagnen samt för att sprida och skapa socialt engagemang kring aktiviteten har Comviq valt att samarbeta med Lajkat. Lajkat kommer att både producera ett engagerande innehåll och sprida budskapet i sitt sociala nätverk på över en miljon följare.

-All produktion har skett in house på Lajkat och fokus har varit på Facebook och Instagram. Vi siktar på att kunna möta våra kunders alla behov när det kommer till videoproduktion, sociala listor, native eller distribution av deras eget content eller kampanjer, säger Marcus Winberg, produktansvarig för Lajkat på Schibsteds Sales & Inventory.

Filmerna kommer att spridas på Lajkats nätverk på Facebook och Instagram under maj och studenter som är intresserade av att hyra husvagnen leds vidare till Comviqs annons på Blocket.se. Se filmerna här och här:

För mer information kontakta:

Malin Selander
Presschef Comviq