Comviq billigast för tonåringar enligt Compricer

Comviq är Sveriges billigaste operatör för tonåringar. Det visar Compricers senaste jämförelse av mobilabonnemang kopplat till svenska tonåringars mobilvanor. Comviqs abonnemang med en månadskostnad på 245 kronor slår konkurrenterna med bred marginal.

Prisjämförelsesajten Compricer har i sin senaste jämförelse synat marknaden för mobilabonnemang med hänsyn till tonåringars mobilvanor. En tonåring är väldigt aktiv med sms, samtal, mms och surf, något som ofta får genomslag direkt på mobilräkningen. Tonåringar som väljer Comviqs abonnemang Fastpris kan minska sin mobilkostnad med upp till 576 kronor per månad.

- Vårt Fastpris ska vara billigast, enklast att förstå och fritt från dolda avgifter. Vi jobbar stenhårt varje dag för billigare priser till alla som använder Comviq, det känns bra att Compricers senaste jämförelse bekräftar att det stämmer, säger Magnus Larsson, ansvarig för Comviq.

Comviq Fastpris Tele2 Volym Mellan Telia Mobil Total Telenor
Pott Surf
3 Trygg Max Halebop
Rubbet
Minutpris 0 0,69 0,69 0,09 0,69 0,59
SMS/MMS 0 0,69/0,99 0,69/0,69 0,69/1,99 0,69/1,69 0,49/0,79
Öppningsavgift 0 0 0,99 0,99 0,69 0,99
Data 3000 MB* 3000 MB* 3000 MB* 10000 MB 5000 MB* 3000 MB*
Övrig data 0kr/MB 15 kr/MB 20 kr/MB 9 kr/MB 10 kr/MB 14,99 kr/MB
Inträdesavgift 0 99 250 250 250 249
Månadsavgift 245 kr 339 kr 349 kr 499 kr 549 kr 821 kr

*Efter ingående datavolym är förbrukad begränsas hastigheten för respektive abonnemang.

Tonårsprofil
Antal samtal per månad 200
Andel samtal dagtid 70 %
Genomsnittlig samtalslängd 4-6 minuter