Comviq erbjuder bättre kostnadskontroll i abonnemanget Fastpris

Många svenska mobilanvändare upplever att räkningen blir dyrare än tänkt och att mobiloperatörerna är otydliga i avtal och regler. Det visar en ny undersökning från Sifo gjord på uppdrag av Comviq som nu stärker kostnadskontrollen i sitt abonnemang Fastpris.

– Nu stärker vi tydligheten till kunderna. Vårt abonnemang är i utgångsläge garanterat inte dyrare än 245 kronor per månad, säger Magnus Larsson, chef för Comviq.

Fria röstsamtal, sms, mms och 3 gigabyte surf i Sverige ingår i dag i abonnemanget. Nytt från och med nu är att abonnemanget i utgångsläget, vid köptillfället på comviq.se, är spärrat för användning i utlandet och för betaltjänster, exempelvis sms-lån och sms-köp. Kunden kan aktivt byta till ospärrat alternativ men då betonas också att det kan bli dyrare.

Undersökningen från SIFO visar att mer än var tredje svensk (39 procent) inte vet hur stor deras kommande mobilräkning blir. 25 procent uppger att mobilräkningen ofta blir dyrare än väntat och 44 procent av dem anser att orsaken är dolda avgifter. 38 procent upplever också att mobiloperatörerna inte är tillräckligt tydliga vid tecknandet av nytt abonnemang och att informationen om dolda avgifter inte kommuniceras.

Om undersökningen
Undersökningen genomfördes av undersökningsföretaget Sifo under perioden 8-10 april 2013. 2 122 intervjuer har genomförts med kvinnor och män i åldern 15-79 år, ett representativt urval sett till kön, ålder och geografisk hemvist.

För mer information, vänligen kontakta:
Magnus Larsson, chef för Comviq, tel: 073-660 25 03
Oliver Carrà, Presschef Comviq, tel: 070-426 40 06

– Nu stärker vi tydligheten till kunderna. Vårt abonnemang är i utgångsläge garanterat inte dyrare än 245 kronor per månad.
Magnus Larsson, chef för Comviq.