Comviq först med ett Fastpris för röst och data i hela EU

I dag lanserar mobiloperatören Comviq Fastpris EU - Europeiska Unionens (EU) första riktiga fastprisabonnemang. Med abonnemanget kan svenska mobilkunder ringa, sms:a och surfa till ett fast, lågt pris i hela EU.

Mobiloperatörers höga avgifter för roaming – prispåslag när kunder använder sin mobiltelefon utomlands för samtal, sms och surf – har kritiserats i många år. Samtidigt som mobiltelefonen blivit en allt viktigare del i vardagen har svenskar som rest och velat använda mobilen som hemma riskerat att få mycket höga mobilräkningar.

– Våra kunder vill kunna använda sina mobiler utomlands som de är vana att göra hemma. Med Fastpris EU kan vi erbjuda vad kunderna vill ha: frihet och flexibilitet med bibehållen kostnadskontroll när man använder mobilen utomlands, säger Magnus Larsson, chef för Comviq.

Fastpris EU kostar 495 kronor per månad och ger kunder möjlighet att ringa, sms:a och mms:a fritt inom hela EU. I abonnemanget ingår också 1 GB data för surf. Kunder som förbrukar all data kan köpa ytterligare 1GB för 295 kronor för surf inom EU, vilket kan jämföras med ett branschsnitt hos konkurrenter om 1766 kronor för motsvarande mängd data.

– Europas mobiloperatörer har varit fantasilösa när det gäller att hitta lösningar på roamingproblemen. Med lanseringen av Fastpris EU är Comviq första operatören i EU:s historia att erbjuda ett abonnemang som fullt ut stödjer EU:s grundidé om fri rörlighet, säger Magnus Larsson.

Läs mer om Fastpris EU på http://www.comviq.se/eu.

För mer information, samt kontakt med Magnus Larsson:
Oliver Carrà, Presschef Comviq, tel: 070-426 40 06

Pressmaterial för Fastpris EU kan laddas ned på länk: https://db.tt/YLxa8xKj
Comviqs digitala pressrum finns på länk: http://news.cision.com/se/comviq

Comviq har sedan 1981 varit pådrivande för att ge de svenska mobilkunderna billigare och enklare mobiltelefoni. Genom att våga vara annorlunda och göra tvärtom är vi den moderna priskrigaren. Våra abonnemang med superlågt fastpris där allt ingår säljs på comviq.se. Och så har vi kontantkort som slår allt annat hos mer än 19 000 återförsäljare i Sverige. Hela idén med Comviq är att det ska vara Billigt. Billigt. Billigt.

Magnus Larsson, Chef för Comviq.
Magnus Larsson, Chef för Comviq.
Europas mobiloperatörer har varit fantasilösa när det gäller att hitta lösningar på roamingproblemen. Med lanseringen av Fastpris EU är Comviq första operatören i EU:s historia att erbjuda ett abonnemang som fullt ut stödjer EU:s grundidé om fri rörlighet.