Comviq lanserar fastpris även på kontantkort

Idag lanserar Comviq fastpris på kontantkort och halverar återigen marknadspriset. Comviq gick ut i augusti och halverade marknadspriset på fastpris-abonnemang och nu är det alltså dags för nästa insats för att möta kundernas efterfrågan på att ringa, SMSa och surfa till en fast kostnad.

Fast pris ger kunder en trygghet och kostnadskontroll när de vet att räkningarna aldrig kan springa iväg. 9 av 10 kunder använder i regel mindre än 1 GB i månaden och därför har Comviq valt att erbjuda mindre datamängd men med marginal för att kunna täcka detta och dessutom till halva priset.

- Vi tar succén Comviq Fastpris 245 abonnemang även till kontantkortsmarknaden. Utvecklingen på kontantkortsmarknaden har inte gått lika snabbt mot fasta priser som abonnemangsmarknaden, men idag tar vi ett jättekliv, säger Magnus Larsson.

Comviqs kontantkort säljs via ATG-ombud och på www.comviq.se

För mer information, vänligen kontakta:
Magnus Larsson, Ansvarig Comviq, tel: 073-660 25 03
Malin Mellberg, Presschef Comviq, tel: 070-426 40 06

Comviq har sedan 1981 kämpat för att ge de svenska mobilkunderna billigare och enklare mobiltelefoni. Genom att våga vara annorlunda och göra tvärtom är vi den moderna priskrigaren. Våra abonnemang med superlågt fastpris där allt ingår säljs på comviq.se. Och så har vi kontantkort som slår allt annat hos mer än 19 000 återförsäljare i Sverige. Hela idén med Comviq är att det ska vara Billigt. Billigt. Billigt.

Magnus Larsson