Comviq tar bort kostnader för samtal och SMS till och från samt inom Nepal

Comviq nollprissätter samtal och SMS mellan Sverige och Nepal och inom Nepal med anledning av katastrofsituationen efter jordbävningen.

För kunder som befinner sig i Nepal tar Comviq bort kostnaden för att ringa röstsamtal och skicka SMS också på plats. Kunder som befinner sig i Nepal får SMS med information om beslutet, som omfattar både abonnemangs- och kontantkortskunder och gäller från 25 april fram till 8 maj.

Eventuella felaktiga debiteringar som redan skett för kunder perioden 25 april till i dag 28 april korrigeras av Comviq vid kontakt med kundservice i efterhand.

För mer information:
Oliver Carrà, Presschef Comviq, 070-426 40 06.

Comviq har sedan 1981 varit pådrivande för att ge de svenska mobilkunderna billigare och enklare mobiltelefoni. Genom att våga vara annorlunda och göra tvärtom är vi den moderna priskrigaren. Våra abonnemang med superlågt fastpris där allt ingår säljs på  comviq.se. Och så har vi kontantkort som slår allt annat hos mer än 19 000 återförsäljare i Sverige. Hela idén med Comviq är att det ska vara Billigt. Billigt. Billigt.