Comviqs abonnemang firar fem år och lanserar ”dubbel surf”

Comviqs abonnemang fyller 5 år, och firar detta genom att erbjuda en fördubbling av mobildatamängden för sina abonnemangskunder – fram till årets slut.

Comviqs affärsidé har sedan start, år 1987, varit att ständigt utmana telekommarknaden genom att erbjuda nya produkter och pressa priserna till anständiga nivåer. När Comviq lanserade sitt fastpris-abonnemang år 2012, rådde det en djungel i olika abonnemang med oklarheter i prissättningen och rörliga prislistor. Sedan dess har abonnemang med fast pris blivit i princip praxis på bland operatörerna på telekommarknaden. I år är det fem år sedan, och det firar nu Comviq stort genom att fördubbla mobildatamängd för sina abonnemangskunder.

– När Comviq lanserade ”Fast pris” med en rimlig prislapp (245 kr) så satte Comviq en ny typ av standard på marknaden för enkla men ändå rimligt prisade abonnemang. Sedan dess har hela branschen ställt om till ”fast pris”, vilket både ökat transparensen och gjort jämförelser mellan olika operatörers erbjudanden mycket enklare för kunderna och det tycker vi är värt att fira, säger Oscar Karlsson, Produkt och affärsutvecklingschef på Comviq.

I dagarna började Comviq att kommunicera att dubbel surfdatamängd nu erbjuds till nya och gamla kunder, ihop med de folkkära karaktärerna Karim och Krister. Från och med den 17 augusti, fram till årsskiftet får Comviqs abonnemangskunder automatiskt dubbel surf. Den 1 januari 2018 fungerar abonnemangen som vanligt igen med den surfmängd som vanligtvis ingår i det valda abonnemanget.

För mer information, kontakta:

Malin Selander, Kommunikationschef, Comviq
malin.selander@comviq.com