Driftstörningar i Comviqs mobilnät avhjälpta

Den driftstörning som under eftermiddagen inneburit svårigheter för vissa kunder hos Tele2 att ringa och mobilsurfa har nu avhjälpts.

Störningen hade påverkan på mobilnätet över såväl 2G, 3G och 4G i stora delar av landet. Efter intensivt felsöknings- och åtgärdsarbete är nu felet avhjälpt.

- Sedan strax före 18.00 är felet avhjälpt, dock kan en begränsad grupp kunder ännu uppleva svårigheter att ta emot samtal, men vi arbetar för att det ska avhjälpas under kvällen, säger Oliver Carrà, Presschef Comviq.

Inga störningar ska nu förekomma för att ringa ut i mobilnätet.

För mer information:
Oliver Carrà, Presschef Comviq,
Direkt: 070 100 80 64 eller 070-426 40 06 samt oliver.carra@comviq.com

Comviq har sedan 1981 varit pådrivande för att ge de svenska mobilkunderna billigare och enklare mobiltelefoni. Genom att våga vara annorlunda och göra tvärtom är vi den moderna priskrigaren. Våra abonnemang med superlågt fastpris där allt ingår säljs på comviq.se. Och så har vi kontantkort som slår allt annat hos mer än 19 000 återförsäljare i Sverige. Hela idén med Comviq är att det ska vara Billigt. Billigt. Billigt.