Heartbeats by Comviq söker nästa svenska DJ-stjärna

Nu ger Comviq alla housefantaster som drömmer om en internationell DJ-karriär chansen att slå igenom. I dag startar DJ-tävlingen Heartbeats by Comviq där vinnaren får chansen att uppträda inför över 100 000 åskådare på Summerburst 2014, Sveriges snabbast växande festival för elektronisk dansmusik, samt vinna ett singelsläpp med Sony Music.

Summerburst har på kort tid blivit housefantasternas höjdpunkt och för andra året i rad är Comviq presentatör och huvudsponsor för festivalen. Inför Summerburst 2014 anordnar Comviq för första gången DJ-tävlingen Heartbeats by Comviq.

– Summerburst är den nya tidens folkfest för Sveriges unga. Festivalen är också en mötesplats för alla som skapar egen musik och med Heartbeats by Comviq vill vi ge dem en chans att nå ut med sin musik, uppfylla en dröm om att stå på en scen och dessutom få släppa en singel, säger Lotta Onajin, marknadschef på Comviq.

heartbeatsbycomviq.se kan deltagarna tävla genom att ladda upp en egen mix av svenska DJ-stjärnan Sebjaks nyproducerade låt ”We Are”. Där kan besökare också lyssna på samtliga uppladdade låtar, rösta på sin favorit och delta i utlottningen av biljetter till Summerburst 2014.

Folkets röster, tillsammans med en jury, utser tio delfinalister som går vidare i tävlingen. Dessa får sedan ytterligare utveckla sina mixar tillsammans med Sebjak i en studio. Därefter blir tio bidrag till fyra som går vidare till den stora finalen som sker under ett live-event i Stockholm den 17 maj. Vinnaren får släppa en singel under Sony Music och får spela på Summerburst 2014.

– I dag är det lättare än någonsin att skapa housemusik hemma på sin laptop. Det svåra är att nå ut med sina låtar. Hade jag fått chansen att som okänd DJ spela min musik inför tiotusentals människor så skulle jag utan tvekan ha tagit den, säger Sebjak, en av Sveriges största DJ-stjärnor som till vardags går under namnet Sebastian Jak.

Tävlingen pågår mellan den 28 mars – 17 maj och tävlar gör man genom att:

1. Lyssna på Sebjaks officiella Summerburst-låt ”We are”

2. Ladda hem sekvenser av låten på heartbeatsbycomviq.se

3. Göra en egen mix av låten

4. Gå in på heartbeatsbycomviq.se, logga in och ladda upp sitt bidrag

Om Summerburst
Summerburst har på kort tid lyckats skapa ett enormt intresse och engagemang hos den svenska publiken. Förra året slog festivalen besöksrekord när 60 000 personer fyllde Stockholms stadion för att se på DJ-showerna. I år äger festivalen rum på Nya Ullevi i Göteborg den 30-31 maj och på Gärdet i Stockholm den 13-14 juni. Artisterna som spelar på årets festival är bland andra internationella stjärnor som David Guetta, Tiesto, Calvin Harris, Hardwell och Steve Angello.

För mer information vänligen kontakta:
Oliver Carrà, PR- och Presschef Comviq, telefon: 070-426 40 06

Comviq har sedan 1981 varit pådrivande för att ge de svenska mobilkunderna billigare och enklare mobiltelefoni. Genom att våga vara annorlunda och göra tvärtom är vi den moderna priskrigaren. Våra abonnemang med superlågt fastpris där allt ingår säljs på comviq.se. Och så har vi kontantkort som slår allt annat hos mer än 19 000 återförsäljare i Sverige. Hela idén med Comviq är att det ska vara Billigt. Billigt. Billigt.

Citat

Lotta Onajin, marknadschef Comviq.