Beslut vid extra bolagsstämma i Concent Holding AB (publ)

Vid dagens extra bolagsstämma i Concent Holding AB (publ) fattades följande beslut.

Beslut om antal styrelseledamöter och val av styrelseledamöter

Det beslutades att styrelsen skulle bestå av fyra ledamöter.

Till ny styrelseledamot för tiden intill slutet av nästa årsstämma beslutades att välja Henrik Gidmark. Henrik Gidmark har lång erfarenhet av affärsutveckling i fastighetsbranschen. Henrik Gidmark har tidigare arbetat på Jernhusen och arbetar idag som affärsutvecklingschef på Concent.

Då ordinarie ledamoten David Lehto begärt eget utträde ur styrelsen består styrelsen nu av Sven Kallstenius (ordförande), Runar Söderholm (ledamot), Pontus Gustafsson (ledamot) samt Henrik Gidmark (ledamot).

Val av ny revisor

Bolagsstämman beslutade att välja revisionsbolaget Mazars SET Revisionsbyrå AB som bolagets revisor med den auktoriserade revisorn Johan Kaijser som huvudansvarig för revisionen.

Concent Holding AB (publ)

För ytterligare information kontakta;

Sven Kallstenius
Styrelseordförande i Concent
sven.kallstenius@gmail.com

Denna information är sådan information som Concent Holding AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning och lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 22/12 - 2016 kl. 18:00 CET. Detta pressmeddelande finns även tillgängligt online på www.concent.se och www.news.cision.com/se.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Concent är ett nationellt fastighetsutvecklingsbolag som skapar hem och mötesplatser. Med hjärta, samhällsansvar och finansiella resurser utmanar vi de stora bjässarna i branschen. Det handlar om att skapa ett resultat där kvalitet, miljö, ekonomi och människa är i balans. I praktiken betyder det att vi utvecklar hyresrätter med fokus på ungdomar och studenter, bostadsrätter som fler har råd med och platser där människor möts i form av gallerior, skolor, idrottsarenor med mera. Det goda samhället bygger vi nämligen tillsammans.