Beslut vid extra stämma i Concent Holding AB (publ)

Bolagsstämman beslutade om att godkänna utdelning enligt vad som framgår av §6 i bolagsordningen om 2 kronor per preferensaktie eller sammanlagt 685 452 kronor. Avstämningsdag för utdelningen var den 30 december 2015 och utbetalningen verkställdes via Euroclear Sweden AB den 8 januari 2016.

Stämman beslutade vidare om utdelning enligt vad som framgår av § 6 i bolagsordningen om 2 kronor per preferensaktie eller sammanlagt högst 4 255 320 kronor, med avstämningsdag den 30 mars 2016.

Något beslut angående val av styrelseledarmöter fattades inte. Styrelsen förblir således oförändrad.

Concent Holding AB (publ)

För mer information, kontakta:

Runar Söderholm
Epost: runar.soderholm@concent.se

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Concent är ett nationellt fastighetsutvecklingsbolag som skapar hem och mötesplatser. Med hjärta, samhällsansvar och finansiella resurser utmanar vi de stora bjässarna i branschen. Det handlar om att skapa ett resultat där kvalitet, miljö, ekonomi och människa är i balans. I praktiken betyder det att vi utvecklar hyresrätter med fokus på ungdomar och studenter, bostadsrätters som fler har råd med och platser där människor möts i form av gallerior, skolor, idrottsarenor med mera. Det goda samhället bygger vi nämligen tillsammans.