Concent anställer kvartett inom fastighetsutveckling

Stockholm : Concent förstärker sin organisation inom fastighetsutveckling och anställer fyra nya medarbetare till Stockholmskontoret.

– A ntalet hyresrättsprojekt ökar konstant och tempot är högt. Dessa rekryteringar innebär en rejäl förstärkning och tillför bolaget värdefull erfarenhet och kompetens, säger Sara Johansson, fastighetsutvecklingschef på Concent.

Annika Liljegren , fastighetsutvecklare, kommer närmast från en tjänst som projektchef på Ebab. Annika har bland annat arbetat med utveckling av hyresrätter i Norra Djurgårdsstaden, bostäder i Bagarmossen samt varit projektledare för utvecklingen av den nya stadsdelen Vega i Haninge.

Helena Lindgren Gustavsson , fastighetsutvecklare , kommer närmast från en tjänst som affärsenhetschef på Klövern. Helena har erfarenhet från bland annat fastighetsförvaltning och uthyrning.

David Arvidsson , fastighetsutvecklare , är civilingenjör inom lantmäteri arbetar idag på mark- och exploateringsenheten i Nacka Kommun.

Anna Lind , projektcontroller, är ekonom och kommer närmast från en liknande tjänst hos Forsen. Anna har i många år även arbetat som business controller inom Svenska Bostäder.

– Våra tillväxtmål innefattar såväl att kunna hantera fler bostäder i produktion som att utöka vår byggrättsportfölj. I och med detta behöver vi vara väl rustade och jag är därför väldigt nöjd att vi kunde genomföra dessa rekryteringar, säger Runar Söderholm, vd på Concent.

FÖR YTTERLIGARE INFORMATION KONTAKTA:

Runar Söderholm

Epost:
runar.soderholm@concent.se

Sara Johansson

Fastighetsutvecklingschef
Epost:
sara.johansson@concent.se

Citat

Antalet hyresrättsprojekt ökar konstant och tempot är högt. Dessa rekryteringar innebär en rejäl förstärkning och tillför bolaget värdefull erfarenhet och kompetens.
Sara Johansson, fastighetsutvecklingschef på Concent
Våra tillväxtmål innefattar såväl att kunna hantera fler bostäder i produktion som att utöka vår byggrättsportfölj. I och med detta behöver vi vara väl rustade och jag är därför väldigt nöjd att vi kunde genomföra dessa rekryteringar.
Runar Söderholm, vd på Concent