INFORMATION OM CONCENT HOLDING AB (PUBL) ÅRSREDOVISNING AVSEENDE RÄKENSKAPSÅRET 2016

Concent Holding AB (publ) har tidigare meddelat att årsredovisningen avseende räkenskapsåret 2016 skulle offentliggöras den 18 april 2017. Concent Holding AB (publ) får härmed meddela att offentliggörandet av årsredovisningen avseende räkenskapsåret 2016 skjuts upp till senast den 9 maj 2017. Anledningen härtill är att arbetet med årsredovisningen varit mer omfattande och tidskrävande än vad som tidigare beräknats.

Denna information är sådan information som Concent Holding AB (publ.) är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning och lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 18/4, 2017 kl. 08.00 CET. Detta pressmeddelande finns även tillgängligt online på www.concent.se och www.news.cision.com/se.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Concent är ett nationellt fastighetsutvecklingsbolag som skapar hem och mötesplatser. Med hjärta, samhällsansvar och finansiella resurser utmanar vi de stora bjässarna i branschen. Det handlar om att skapa ett resultat där kvalitet, miljö, ekonomi och människa är i balans. I praktiken betyder det att vi utvecklar hyresrätter med fokus på ungdomar och studenter, bostadsrätter som fler har råd med och platser där människor möts i form av gallerior, skolor, idrottsarenor med mera. Det goda samhället bygger vi nämligen tillsammans.