INFORMATION OM CONCENT HOLDING AB:S AVNOTERING OCH HANDEL MED BOLAGETS AKTIER

Stockholm, 4 oktober 2018

Concent Holding AB (”Bolaget”) har tidigare meddelat att Bolaget ansökt om avlistning från Nordic MTF och att sista dag för handeln med Bolagets aktier på Nordic MTF ska vara den 12 oktober 2018.

Styrelsen har idag beslutat att Bolaget för närvarande inte kommer att ansöka om listning på någon annan handelsplats som arrangerar handel med aktier. Som stöd för detta beslut har styrelsen beaktat de kostnader som en listning medför, den arbetsinsats som krävs för att fortlöpande uppfylla de olika regelverk som gäller för en listning, Bolagets begränsade ekonomi och personella resurser samt omfattning av Bolagets nuvarande verksamhet. Styrelsens slutsats är sålunda att det bästa för Bolaget och aktieägarna är att Bolagets aktier inte är föremål för någon listning eller notering.

En avlistning av Bolagets aktier från Nordic MTF kommer att innebära svårigheter för enskilda aktieägare att köpa och sälja aktier efter den 12 oktober 2018. Det är inte heller sannolikt att Bolagets aktier inom överskådlig tid kommer att listas eller noteras på någon marknadsplats.

Att uppmärksamma för Bolagets aktieägare är att aktier som är onototerade inte får förvaras på ett investerarsparkonto (ISK) efter den 12 oktober 2018. De aktieägare som har praktiska frågor kring detta hänvisas till sin bank eller aktieförvaltare.

Bjorn.sahlstrom@concent.se

Denna information är sådan information som Concent Holding AB (publ.) är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning och lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 4/10, 2018 kl. 18:30 CET. Detta pressmeddelande finns även tillgängligt online på www.concent.se och www.news.cision.com/se