• Concent AB/

INFORMATION OM CONCENTS UTESTÅENDE OBLIGATIONSLÅN OM 110 MILJONER SEK RESPEKTIVE 140 MILJONER SEK

Koncernbolaget Concent Utveckling Holding 3 AB (publ) har i juni 2016 emitterat ett obligationslån om 110 miljoner SEK. Räntesatsen uppgår till 8,50 procent per år och lånets förfallodag är den 29 juni 2021. Enligt villkoren ska räntan erläggs kvartalsvis. Ränteförfallodagen för det första kvartalet 2017 är den 29 mars 2017. Bolaget får härmed informera att räntebetalningen inte kommer kunna erläggas enligt villkoren. Skälet till den uteblivna räntebetalningen är bolagets ansträngda likviditet. Enligt villkoren för obligationslånet innebär den uteblivna betalningen att lånet kan komma att sägas upp i förtid på begäran av obligationsinnehavarna.

Koncernbolaget Concent Utveckling Holding AB har i juni 2016 emitterat ett obligationslån om 140 miljoner SEK. Obligationens löptid är 6 månader med en möjlighet till förlängning om 3 månader. Obligationen förfaller idag, dvs. den 29 mars 2017. Med anledning av bolagets ansträngda likviditet får bolaget härmed meddela att återbetalning av lånet inte kommer att ske på förfallodagen.

Styrelsen arbetar aktivt med både den långsiktiga och kortsiktiga finansieringen. I anslutning härtill förs diskussioner med olika investerare och intressenter. Bolaget kommer att återkomma med information så snart dessa diskussioner har avslutats. Bolagets avsikt är att kunna fullfölja sina åtaganden enligt villkoren för obligationslånen så snart detta är möjligt.

Intertrust (Sweden) AB är agent för obligationsinnehavarna.

Denna information är sådan information som Concent Holding AB (publ.) är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning och lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 29/3, 2017 kl. 15.15 CET. Detta pressmeddelande finns även tillgängligt online på www.concent.se och www.news.cision.com/se.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Concent är ett nationellt fastighetsutvecklingsbolag som skapar hem och mötesplatser. Med hjärta, samhällsansvar och finansiella resurser utmanar vi de stora bjässarna i branschen. Det handlar om att skapa ett resultat där kvalitet, miljö, ekonomi och människa är i balans. I praktiken betyder det att vi utvecklar hyresrätter med fokus på ungdomar och studenter, bostadsrätter som fler har råd med och platser där människor möts i form av gallerior, skolor, idrottsarenor med mera. Det goda samhället bygger vi nämligen tillsammans.