Information om strukturförändring

Concent har under Q3 och Q4 2016 sökt en strukturförändring för att både skapa finansiella förutsättningar, men också mer tyngd och trovärdighet i de stora möjligheter bolaget har framåt.
Styrelsen har tidigare kommunicerat att detta skulle vara klart under Q4 2016. Då detta tagit längre tid än befarat ser styrelsen nu att man behöver även Q1 2017 för att slutföra aktiviteterna.

FÖR YTTERLIGARE INFORMATION KONTAKTA:

Sven Kallstenius
Styrelseordförande i Concent
sven.kallstenius@gmail.com

Denna information är sådan information som Concent Holding AB (publ.) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruks-förordning och lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 5/1, 2017 kl. 13:00 CET. Detta pressmeddelande finns även tillgängligt online på www.concent.se och www.news.cision.com/se.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Concent är ett nationellt fastighetsutvecklingsbolag som skapar hem och mötesplatser. Med hjärta, samhällsansvar och finansiella resurser utmanar vi de stora bjässarna i branschen. Det handlar om att skapa ett resultat där kvalitet, miljö, ekonomi och människa är i balans. I praktiken betyder det att vi utvecklar hyresrätter med fokus på ungdomar och studenter, bostadsrätter som fler har råd med och platser där människor möts i form av gallerior, skolor, idrottsarenor med mera. Det goda samhället bygger vi nämligen tillsammans.