KOMMUNIKÉ FRÅN ÅRSSTÄMMA I CONCENT HOLDING AB (PUBL)

Vid dagens årsstämma i Concent Holding AB (publ) fattades följande huvudsakliga beslut.

Resultatdisposition och ansvarsfrihet

Årsstämman fastställde resultat- och balansräkningarna för moderbolaget och koncernen samt beslutade om att balansera bolagets resultat, 41,9 MSEK, i ny räkning.

Stämman beviljade styrelseledamöterna och verkställande direktören ansvarsfrihet för förvaltningen 2017.

Val av styrelse och styrelsearvode m.m.

Till styrelseledamöter för tiden intill slutet av nästa årsstämma beslutades om omval av Peter Gustafsson och Björn Sahlström samt nyval av Peter ”PG” Gustafson. Peter Gustafsson omvaldes som styrelsens ordförande. Johan Kaijser valdes som bolagets revisor.

Stämman beslutade att ett styrelsearvode om sammanlagt 300 000 kronor skulle utgå, varav 200 000 kronor till styrelsens ordförande och 100 000 kronor till ledamot som inte är anställd.

Bjorn.sahlstrom@concent.se

Denna information är sådan information som Concent Holding AB (publ.) är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning och lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 20/6, 2018 kl. 16:15 CET. Detta pressmeddelande finns även tillgängligt online på www.concent.se och www.news.cision.com/se