UPPSKJUTEN UTDELNING PÅ PREFERENSAKTIER UTGIVNA AV CONCENT HOLDING AB (PUBL)

Concent har tidigare meddelat att styrelsen beslutat att skjuta upp utdelningen på preferensaktierna för fjärde kvartalet 2016, dvs. den utdelning som beslutades vid årsstämman 2016 med avstämningsdag den 30 december 2016. Bolaget får härmed meddela att styrelsen idag beslutat att även skjuta upp den vinstutdelning för preferensaktier som beslutades vid årsstämman 2016 med avstämningsdag den 30 mars 2017. Skälet till styrelsens beslut är att bolagets ansträngda likviditet för närvarande inte möjliggör genomförande av dessa utbetalningar.

Denna information är sådan information som Concent Holding AB (publ.) är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning och lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 29/3, 2017 kl. 16.00 CET. Detta pressmeddelande finns även tillgängligt online på www.concent.se och www.news.cision.com/se.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Concent är ett nationellt fastighetsutvecklingsbolag som skapar hem och mötesplatser. Med hjärta, samhällsansvar och finansiella resurser utmanar vi de stora bjässarna i branschen. Det handlar om att skapa ett resultat där kvalitet, miljö, ekonomi och människa är i balans. I praktiken betyder det att vi utvecklar hyresrätter med fokus på ungdomar och studenter, bostadsrätter som fler har råd med och platser där människor möts i form av gallerior, skolor, idrottsarenor med mera. Det goda samhället bygger vi nämligen tillsammans.