Antal registrerade aktier i Concentric AB

Det totala antalet registrerade aktier per den 1 januari 2018 var 40 872 000.

Den 3 maj 2018 beslutade årsstämman om indragning av 840 900 av bolagets återköpta egna aktier. Indragningen av aktierna har genomförts genom en minskning av aktiekapitalet och en påföljande fondemission för att återställa aktiekapitalet.

Det totala antalet registrerade aktier den 31 maj 2018 var 40 031 100.

För ytterligare information kontakta Lennart Lindell, +46 (0)766 104004

Concentric AB är en innovatör inom flödeskontroll och flödeskraft, och är en leverantör till ledande tillverkare av lastbilar, lantbruksmaskiner, industriprodukter och entreprenadmaskiner. Koncernen har en global närvaro med tillverkning i Storbritannien, USA, Tyskland, Sverige, Indien, Kina och Argentina. Concentrics fokus är att skapa ledande teknologi genom innovativa  lösningar och därigenom möta våra kunders hårda hållbarhetskrav. Concentric erbjuder motorprodukter som smörjmedels-, kylmedels- och bränslepumpar, hydraulikprodukter som omfattar kugghjulspumpar och hydraulaggregat, och även flertalet lösningar för den snabbt växande marknaden för el- och hybridfordon. Koncernen har en omsättning om cirka 2 100MSEK och cirka 1 000 anställda.