Concentric AB utser Philip Broad till försäljningschef för motorprodukter i Europa och Asien.

Philip Broad utses till försäljningschef för motorprodukter i Europa och Asien.

Philip har en B.Eng (Hons)-examen i systemteknik och över 20 års erfarenhet från nyttofordonsmarknaden för såväl lastbilar som industriapplikationer. Han har arbetat med affärsutveckling och programledning och haft ledande positioner inom försäljning. Under de senaste 15 åren har han bott och arbetat i Centraleuropa, närmare bestämt på Honeywell Turbo Technologies i Schweiz, där han var Global Business Manager för turboladdningsverksamheten. Philip har stor och beprövad erfarenhet av att vinna stora, lönsamma kontrakt på marknaden för nyttofordon. David Bessant, Senior Vice President för Concentric AB, säger: ”Philip kommer att använda sina kunskaper om vår kundbas, ett tydligt resultatfokus och en coachingbaserad ledarstil för att utveckla vår kundkontohantering, tillsammans med sitt team. De kommer att hitta nya affärsmöjligheter bland kunder, produkter och marknader och möjliggöra nya stora projektsamarbeten med våra befintliga kunder.”

För ytterligare information, vänligen kontakta David Bessant på david.bessant@concentricab.com

Concentric AB är en innovatör inom flödeskontroll och flödeskraft, och är en leverantör till ledande tillverkare av lastbilar, lantbruksmaskiner, industriprodukter och entreprenadmaskiner. Koncernen har tillverkning i Storbritannien, USA, Tyskland, Sverige, Indien, Kina och Argentina.