Concentrics valberedning utsedd inför årsstämman 2019

Valberedningens ledamöter inför Concentrics årsstämma 2019 har utsetts.

I enlighet med årsstämmans beslut 2012 ska Concentrics valberedning bestå av fyra ledamöter som representerar de fyra största aktieägarna. Valberedningens ledamöter har utsetts baserat på ägarförhållandena per den 31 augusti 2018.

Valberedningens ledamöter är:

Göran Espelund, Lannebo Fonder, ordförande i valberedningen, e-post: goran.espelund@lannebofonder.se

Erik Durhan, Nordea Fonder, e-post: erik.durhan@nordea.com

Marianne Nilsson, Swedbank Robur, e-post: marianne.nilsson@swedbankrobur.se

Johan Strandberg, SEB Fonder, e-post: johan.strandberg@seb.se

Concentrics årsstämma 2019 är planerad att hållas den 3 april 2019 i Stockholm.

Aktieägare som önskar lämna förslag till valberedningen kan göra detta via e-post eller telefon till ledamöterna. För att valberedningen ska kunna behandla inkomna förslag med tillräcklig omsorg, bör förslag inlämnas så fort som möjligt och i inget fall senare än den 7 januari 2019.

För ytterligare information, kontakta Lennart Lindell, 0766-104 004

Concentric AB är en innovatör inom flödeskontroll och flödeskraft, och är en leverantör till ledande tillverkare av lastbilar, lantbruksmaskiner, industriprodukter och entreprenadmaskiner. Koncernen har en global närvaro med tillverkning i Storbritannien, USA, Tyskland, Sverige, Indien, Kina och Argentina. Concentrics fokus är att skapa ledande teknologi genom innovativa lösningar och därigenom möta våra kunders hårda hållbarhetskrav. Concentric erbjuder motorprodukter som smörjmedels-, kylmedels- och bränslepumpar, hydraulikprodukter som omfattar kugghjulspumpar och hydraulaggregat, och även flertalet lösningar för den snabbt växande marknaden för el- och hybridfordon. Koncernen har en omsättning om cirka 2 100 MSEK och cirka 1 000 anställda.