Indragning av återköpta egna aktier

Det totala innehavet av egna aktier per den 1 januari 2017 var 1 088 616 och det totala antalet utestående aktier var 41 570 600.

Den 30 mars 2017 beslutade årsstämman om indragning av 698 600 av bolagets återköpta egna aktier. Indragningen av aktierna har genomförts genom en minskning av aktiekapitalet och en påföljande fondemission för att återställa aktiekapitalet.

Det totala innehavet av egna aktier den 28 april 2017 var 390 016 och det totala antalet utestående aktier var 40 872 000. Följaktligen utgör nu bolagets totala innehav av egna aktier 1,0 % av det totala antalet aktier.

Concentric AB är en innovatör inom flödeskontroll och flödeskraft, och är en leverantör till ledande tillverkare av lastbilar, lantbruksmaskiner, industriprodukter och entreprenadmaskiner. Koncernen har tillverkning i Storbritannien, USA, Tyskland, Sverige, Indien, Kina och Argentina. Utöver att tillverka olje-, bränsle- och vattenpumpar för dieselmotorer, ingår även oljepumpar för transmissioner och kompressorer i Concentrics utbud av motorprodukter.

För ytterligare information kontakta Mia Segerberg, +46 (0)722 269080