Paul Fleetwood utsedd till SVP för Europa och resten av världen

Paul Fleetwood har utsetts till Senior Vice President för region Europa och resten av världen på Concentric AB, och kommer att ha ansvar för verksamheterna i Storbritannien, Sverige, Tyskland, Kina och Indien. Paul kommer att vara baserad i Storbritannien och tillträder sin nya tjänst den 9 maj 2016.

Paul kommer närmast från företaget Wärtsilä. Han var tidigare divisionsansvarig för pumpar och ventiler på Hamworthy, där han fortsatte efter Wärtsiläs förvärv av samma företag 2012. Under tre år arbetade Paul som General Manager i Suzhou, Kina, där han ansvarade för översynen av en monteringsanläggning och gjorde verksamheten lönsam. Han tillbringade sedan åtta år i Singapore som Managing Director för Hamworthys pumpverksamhet i Singapore. Paul har även erfarenhet från bland andra Eaton Transmissions Ltd, David Brown Transaxles Ltd och Rolls Royce plc.

Paul har en B.Eng (Hons) från Loughborough University och en M.Sc i Engineering Business Management från Warwick Business School. Han är även en så kallad Chartered Engineer (C.Eng).

David Woolley, VD på Concentric AB, kommenterar: “Paul har en bred kompetens, från tillverkning av pumpar och kompressorer för marinindustrin till tillverkning av pumpar och ventiler för motorrum. Han har även omfattande erfarenhet från både utvecklade marknader och tillväxtmarknader runt om i världen. Vi är övertygade om att Paul kommer att få användning för sina styrkor inom ledarskap, produktdesign och tillverkning, och därigenom bidra till lönsam tillväxt för Concentric.

För ytterligare information, kontakta Mia Segerberg, Koncerninformation, tel: 0722-26 90 80