Ekonomistyrning på socialförvaltningen, 19-20 april 2016

Du som ekonom inom socialtjänsten har en otroligt viktig uppgift och stor utmaning i att beräkna och styra din verksamhet åt rätt håll. Frågan är då vad du ska beräkna för att skapa nytta för din verksamhet – och hur det ska göras? Vill du lära dig mer om hur du kan jobba smartare för att ta fram ett bättre beslutsunderlag och optimera resurserna för en mer rättvis fördelning av tillgängliga medel så är detta konferensen för dig!

Ta del av verktygen som hjälper dig att:

• Identifiera rätt nyckeltal för din verksamhet
• Ställa säkra prognoser som håller i praktiken
• Mäta och styra din verksamhet mot kvalitet och resultat
• Analysera siffrorna på din förvaltning för ett bättre beslutsunderlag

Ur programmet

Hur ska vi prognostisera & budgetera för ensamkommande flyktingbarn? Ensolution

Bättre koll på hemtjänsten – nya förutsättningar för effektiv analys & planering, Uppsala kommun

Miniworkshop: Långsiktig planering som håller i praktiken, EY

Öppna jämförelser – så drar du nytta av resultatet, SKL

Vad kostar det din kommun att inte ha koll på ekonomin? Migrationsverket

Social investeringsfond – utmaningar & möjligheter, Malmö stad

Se hela programmet här!

Vi på Conductive har mångårig erfarenhet av att arrangera konferenser och utbildningar. Med fokus på dig och din fortsatta kompetensutveckling jobbar vi för att skapa Sveriges bästa konferenser och utbildningar. Vill du veta mer om oss på Conductive och våra övriga arrangemang? Gå in på  www.conductive.se  eller maila oss på  info@conductive.se.  Vill du tala med oss personligen kan du ringa 08-670 84 80.