Framtidens turismkommun - konferens!

Konferens i Stockholm, 8-9 april 2014

Stärk turismen i din kommun och säkerställ en hållbar framtid!

På tio år ska Sveriges turism fördubblas och besöksnäringen ska därmed utgöra Sveriges basnäring. För att uppnå Vision 2020 krävs det att kommuner samverkar för att stärka regionen och att du satsar på ett gott samarbete med näringslivet. Konferensen Framtidens Turismkommun är sammansatt exklusivt utifrån era önskemål och fokuserar därför på hur du måste utvecklas för att stärka din yrkesroll och destination.

På konferensen får du ta del av 7 framgångsrika praktikfall från olika delar av landet. Ett erfarenhetsutbyte där du samtidigt får diskutera aktuella frågor med dina nationella kollegor. Konferensen avslutas med en gruppdiskussion ledd av Magnus Nilsson, ordförande på Svensk Turism AB. Har du verkligen råd att missa denna konferens med alla dess möjligheter?

PÅ KONFERENSEN FÅR DU LÄRA DIG:

• Hur du genom effektiva strategier kan locka svenska såväl som utländska turister

• Framgångsfaktorer och fallgropar för regional samverkan

• Hur du kan integrera kultur och historia i din turistverksamhet

• Hur du ökar kvaliteten och efterfrågan på din destination

DU FÅR BL.A. LYSSNA TILL:

Gränslösa möjligheter genom gränslös samverkan
Anu Lakkala, turismutvecklare, Haparanda stad
Sisko Kolliokoski, turismkoordinator, Team Botnia Tornio

Destinationsutveckling – att synka näringslivet med besöksnäringen
Annika Myhr, näringslivsutvecklare – turism, Härjedalens kommun

Så ökade vi försäljningen med 200 %!
Jessica Åkerblom, marknad- och försäljningschef, Siljan Turism

Psst! Vi har lagt in både mingel och middag för dig som inte vill missa chansen att prata med dina branschkollegor!

Varmt välkommen på konferens!

Malin Carlsson
Projektledare