Komponentavskrivning för fastigheter, Fokus: offentlig sektor, Kurs i Stockholm 20-21/5 2014

Fler och fler organisationer har börjat tillämpa och sett fördelarna med att använda sig av komponentavskrivning istället för traditionella enhetsavskrivningar. Är det nu dags även för dig att skapa en redovisning som bättre beskriver balans i ekonomin? Här är en kurs för dig som vill få praktiska kunskaper för att bättre spegla fastigheternas succesiva förbrukning av nyttan och skapa en mer rättvisande redovisning när det gäller investeringar – både för dig som ekonom och tekniker!

Nyttjandetiden som styrande faktor

Kursen leds av Sveriges främsta expert på komponentavskrivning som på ett konkret och verksamhetsnära sätt kommer guida dig i övergången till komponentavskrivning. Du får även möjlighet att i grupp själv testa på processen och få feedback.

Bo Nordlund är en mycket uppskattad utbildare inom värderings- och redovisningsfrågor kopplade till fastigheter och är en av landets främsta experter på komponentavskrivning. Bo har gedigen erfarenhet som bl.a. fastighetsanalytiker och är tidigare auktoriserad revisor. Bo har även arbetat i stor utsträckning med kommunala bostadsföretag. Med över 25 års erfarenhet av kvalificerat analys- och utredningsarbete i fastighetsbranschen är han nu en flitigt anlitad utbildare och föreläsare. Förutom egna konsultföretaget inom fastighetsredovisning och fastighetsekonomisk analys och utveckling återfinns han även som lärare på Kungliga Tekniska Högskolan.

Varmt välkommen på kurs!
Anna Bergh