NYANLÄNDA ELEVER – HUR SKA DIN SKOLA KLARA UTMANINGARNA?

Antalet nyanlända elever har ökat kraftigt den senaste tiden, vilket innebär många nya utmaningar för din skola. Lärare och skolledning har ett gemensamt ansvar för att skapa en flexibel organisation med ett inkluderande förhållningssätt som erbjuder nyanlända elever en utvecklande och trygg skolgång – men hur gör ni det?

SÅ KLARAR DIN SKOLA UTMANINGARNA

Rätt stöd för att integrera nyanlända i klasserna

Kunskapskartläggning i praktiken

organiserar du skolan för bästa mottagande – snabbt!

Språk- och kunskapsutvecklande undervisning

Lyckade samarbeten som löser lärarbristen

På denna högaktuella konferens ligger fokus på skolans viktiga arbete med nyanlända elever. Under två lärorika dagar varvas aktuell forskning med praktiska exempel direkt från skolor i hela landet för att ge dig kompetensen och verktygen du behöver för att alla nyanlända elever ska få en bra skolgång och en lyckad ingång i det svenska samhället. Varmt välkommen på årets konferens!