Confidence International utser ny CFO

Pär Nilsson tillträder som ny CFO för Confidence och blir därmed även medlem av koncernledningen. Pär tillför gedigen erfarenhet, drivkraft och kompetens vilket säkerställer ett fortsatt högt tempo i utvecklingen av Confidence. Pär tillträder posten som CFO den 10 augusti.

Pär kommer från flera ledande befattningar som CFO och VD inom telekom. Tidigare befattningar inkluderar CFO på KPN Group Belgium, CFO Tele2 Belgium, VD på Ortel Mobile Belgium. Pär har även haft rådgivande uppdrag åt EBRD (European Bank for Restruction and Development).

”Vår ambition är att vara våra kunders prioriterade partner inom brand- och säkerhetslösningar. Jag är övertygad om att Pärs kompetens och passion kommer att öka tempot ytterligare i vår ambitiösa utvecklingsplan för bolaget”, säger Mats Engström, VD Confidence International.

Pär efterträder Sirpa Privrell som lämnar Confidence den 1 september 2015.

För ytterligare information:

Mats Engström,

Tel 08 620 82 00
E-post: mats.engstrom@confidence.se

Confidence International grundades 1989 och är en systemintegratör som ökar kundernas effektivitet genom att förena IP-teknologi med traditionell säkerhetsteknik. Bolaget erbjuder en komplett portfölj av oberoende integrerade produkter och tjänster inom riskanalys, säkerhet, access, larm, brand och IT infrastruktur. Confidence är noterat på NASDAQ First North. Erik Penser Bankaktiebolag är Bolagets Certified Adviser.