Chalmers anlitar Congrex för all konferensbokning

Report this content

Chalmers tekniska högskola i Göteborg har tecknat  avtal med Congrex avseende konferensbokningstjänster.

Ramavtalet mellan Chalmers och Congrex trädde i kraft den 1 september 2013 och innebär att Congrex ansvarar för all bokning av Chalmers möten i externa lokaler.

Chalmers ordnar årligen ett stort antal möten, vanligtvis med 10-30 deltagare. Ibland förekommer även större arrangemang, då det, utöver bokning, kan finnas behov av andra konferenstjänster.

”Chalmers är en viktig aktör i Västsverige och vi är glada över det förtroende de visar oss”, säger Stephanie Hellstedt, VD för Congrex Sweden. ”Congrex har sedan tidigare en stark ställning i den här regionen och den stärks ytterligare i och med det här uppdraget.”

Congrex Sweden har avtal med 300 konferensanläggningar runt om i Sverige. Med sin långa erfarenhet av mötesbokning och konferensplanering kan Congrex boka och anpassa möten för Chalmers alla behov.

Marie Jacobsson, Operations Director, Congrex Sweden AB, tel 0707-70 02 96,
marie.jacobsson@congrex.com

Om Congrex
Congrex har i trettio år tillhandahållit tjänster för möten och konferenser. Vårt tjänsteutbud omfattar allt från bokning och researrangemang till strategisk rådgivning, genomförande och uppföljning. Vi levererar såväl hela projekt som enstaka insatser, stora kongresser och mindre möten, allt utifrån varje kunds behov och mål. Bland våra kunder finns svenska och internationella organisationer, myndigheter och företag.
Congrex har 300 anställda i 13 länder och ett stort partnernätverk runt om i världen. Congrex Sweden har kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö.
 Läs mer på www.congrex.se och www.konferens.se

Taggar:

Citat