Hyr din kunskap på nätet

Hyr din kunskap på nätet KnowNet hjälper företag med distribution, åtkomstkontroll och betalningsadministration av intellektuella produkter på internet. Genom att distribuera programvaror med hjälp av KnowNet kan produktens ägare alltid vara säker på vem som använder produkten och hur den används. KnowNet erbjuder en komplett tjänst, registrering av användare, åtkomstkontroll genom kryptering, statistik, betalningsrutiner, redovisning mm enligt önskemål. Kunden kan erbjuda sina användare en mycket flexibel försäljningsform, alltifrån hyra under viss period till abonnemang eller betalning per användningstillfälle "Uthyrningsmarknaden, interaktivt lärande och distansutbildning växer mycket snabbt samtidigt som alltfler ser uthyrning av programvaror som ett flexibelt alternativ till licensförsäljning. Vi är först på plan och tänker utnyttja vårt försprång" säger Claes Rossby, VD för KnowNet, tidigare VD för ConNova Systems. Kunder till KnowNet är alla typer av företag som vill hyra ut sina produkter via Internet eller CD-rom på ett säkert sätt. Det kan avse utbildning, affärssystem, programvaror, spel, elektroniska böcker eller andra produkter och tjänster. KnowNet har sitt säte i Göteborg med lokalkontor i Motala, etablering i Stockholm kommer att ske under året. I dagarna har KnowNet genomfört en nyemission och bland investerarna märks Anders Haldin, före detta VD och ägare i Mercuri International och Lars Jarnryd tidigare VD för Ericsson Frankrike. Till bolaget har också knutits Lars Ahlberg, tidigare chef för Computer Associates Europe. För ytterligare information kontakta VD Claes Rossby, 0705-38 08 85 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/01/24/20000124BIT00570/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/01/24/20000124BIT00570/bit0002.pdf