Consafe Infotech på väg köpa norskt dataföretag

Consafe Infotech på väg köpa norskt dataföretag - får nu 350 anställda Konsultföretaget Consafe Infotech AB slutförhandlar om ett köp av norska Allianse Informationssystemer. Affären beräknas vara klar inom en månad. Consafe Infotech skulle därmed ta ett stort steg mot att bli ledande i Europa på mobila lösningar. Allianse arbetar med företagsutveckling, e-handel och Internetbaserade lösningar. Företaget ägs för närvarande av Rogalandsdata Holding med vilka Consafe Infotech nu slutförhandlar. En så kallad due dilligence genomförs nu och när den är klar kan affären slutföras. - Företagen kompletterar varandra mycket väl när det gäller teknologi, kundbas och geografisk belägenhet. Tillsammans kommer vi att bilda ett av Europas starkaste företag när det gäller mobila lösningar för rörliga människor. Detta område tillhör framtiden och nu har vi teknologin, produkterna och kompetensen för att leda utvecklingen, säger Stefan Nilsson som är VD för Consafe Infotech. Allianse Informationssystemer har sitt huvudkontor i Stavanger. Företaget har 230 anställda och omsatte 285 miljoner NOK (motsvarande 300 miljoner SEK) förra året. Consafe Infotech har redan ett norskt dotterbolag med kontor i Oslo. För ytterligare information: Stefan Nilsson, VD Consafe Infotech AB Adelgatan 9 , 211 22 Malmö Telefon: 040- 691 96 01 Mobil: 0708-25 96 01 Fax: 040- 691 96 96 E-post: stefan.nilsson@consafeinfotech.com Pressmaterial, bilder och övrig företagsinformation finns på: www.consafeinfotech.com Consafe Infotech AB är ett konsultföretag med inriktning på mobila tele- och datakommunikationslösningar. Consafe Infotech har drygt 120 anställda och planerar en börsintroduktion under år 2000. Huvudkontoret ligger i Malmö och regionkontor finns i Oslo, Göteborg och Karlskrona. Consafe Infotech är ett dotterbolag inom JCE-gruppen AB. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/11/17/20000306BIT00610/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/11/17/20000306BIT00610/bit0002.pdf